Uwierzył fałszywemu pracownikowi banku. stracił pieniądze - ostrzegamy mieszkańców przed bankowymi oszustami!
Wczoraj do Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce zgłosił się 50-letni mieszkaniec powiatu łomżyńskiego i poinformował o oszustwie metodą „na pracownika banku”. Zgłaszający powiedział, że wczoraj zadzwoniła do niego kobieta, która się przedstawiła za pracownika banku. Powiedział, że ktoś w jego imieniu chce zaciągnąć kredyt. Następnie z 50-latkiem skontaktowała się kolejna osoba, która poinformowała o konieczności zablokowania rachunku i przekazania „zagrożonych” pieniędzy na inny rachunek za pomocą kodów do szybkiej płatności.
Niestety mężczyzna uwierzył fałszywemu pracownikowi banku i przekazał mu dwa kody do szybkiej płatności. W efekcie właściciel konta został oszukany na kwotę 4500 złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności ! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.
Nie polecają przelania środków bankowych na wskazane przez konsultanta konto. Jeżeli nie jesteś pewien/ pewna z kim rozmawiasz pójdź do placówki danego banku i tam porozmawiaj z pracownikami banku. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
nadkom. Tomasz Żerański
KMP Ostrołęka