Nie zawsze osoby są tymi, za kogo się podają - fałszywy pracownik banku oszukał ostrołęczanina - uważajmy
Wczoraj policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce otrzymali zgłoszenie dotyczące wyłudzenia blisko 24 tysięcy złotych. Do 63 - letniego mieszkańca Ostrołęki zadzwonił mężczyzna przedstawiający się za pracownika banku.
Oszust poinformował, że pieniądze na jego koncie są zagrożone. Dodał, że na rachunku doszło do nieautoryzowanego przelewu środków. Z uwagi na powyższe fałszywy pracownik banku polecił mężczyźnie pozostałe środki pieniężne na kontach technicznych banku, w ten sposób miały one być bezpieczne.
Niestety 63-latek uwierzył swojemu rozmówcy i przelał pieniądze w kwocie blisko 24 tysięcy złotych.
Apelujemy o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Zawsze należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa.
Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta bankowego, ani kodu autoryzacyjnego sms. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.
Zachowajmy czujność i nigdy nie działajmy pod wpływem emocji. Gdy usłyszymy tego typu historie najlepiej rozłączmy się, a po chwili sami skontaktujmy się ze swoim bankiem.
Najlepiej osobiście w placówce banku zweryfikować usłyszaną historię. Pamiętajmy też, że oszuści często podszywają się pod inne numery telefonu. Miejmy świadomość, że połączenie pochodzące z numeru banku nie oznacza, że dzwoni do nas pracownik banku.
kom. Tomasz Żerański
KMP Ostrołęka