Nie dali się oszukać metodą „na pracownika banku” i „messengera”-brawo dla mieszkańców
Pierwsze zgłoszenie o próbie oszustwa metodą na pracownika banku wpłynęło od 59-letniej ostrołęczanki. Seniorka zgłosiła, że otrzymała telefon od osoby przedstawiającej się za pracownika banku. Miała ona poinformować 59-latkę, że ktoś właśnie na jej konto próbuje zaciągnąć kredyt. Oszust następnie zaczął przekazywać dalsze instrukcję dążąc do przejęcia jej konta. Jednak kobieta nie dała się do tego namówić i zakończyła połączenie, a następnie zablokowała swoje rachunki bankowe i karty płatnicze.
Drugą próbę oszustwa, tym razem za pośrednictwem messangera zgłosił 49-letni mieszkaniec powiatu ostrołęckiego. Mężczyzna zawiadomił, że jego konto na popularnym portalu społecznościowym zostało przejęte przez oszustów, którzy następnie rozesłali do wszystkich jego internetowych znajomych prośbę o pożyczkę za pośrednictwem kodu do szybkiej płatności. W tym przypadku również wszyscy znajomi zorientowali się, że mają do czynienia z próbą oszustwa.
Pamiętajmy, że aby nie dać się oszukać, to przede wszystkim trzeba być świadomym. Dlatego w dalszym ciągu prosimy rodziny osób starszych, aby uświadamiali swoich bliskich o metodach działania oszustów. Podczas rozmów powiedzmy im także, w jaki sposób mają się zachować w przypadku otrzymania telefonu z prośbą o przekazanie pieniędzy.
nadkom. Tomasz Żerański