Mieszkaniec Ostrołęki nie dał się oszukać fałszywemu pracownikowi banku - brawo!
Często osoby podszywające się pod pracowników banku próbują wyłudzić nasze dane do logowania na konto, aby „przejąć” zgromadzone na nim środki pieniężne, bądź namawiają na przelanie pieniędzy na inne konto. Do takiej właśnie sytuacji doszło wczoraj na terenie Ostrołęki.
Do 45 - letniego ostrołęczanina po otrzymaniu wiadomości tekstowej z której wynikało iż na jego rachunku bankowego wykryto nieautoryzowany dostęp zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się za pracownika banku. Fałszywy pracownik banku namawiał ostrołęczanina na wypłatę pieniędzy i następnie wpłaty za pomocą wpłatomatu na inny rachunek bankowy. Na szczęście 45-latek w porę zorientował się, że ma do czynienia z oszustem i zakończył połączenie.
Postawa mieszkańca Ostrołęki zasługuje na pochwałę. Pamiętajmy, aby w przypadkach otrzymania tego rodzaju telefonów przede wszystkim nie wpadać w panikę i zachować trzeźwość umysłu. Być może właśnie dzięki takiej postawie ostrołęczanin nie stracił zgromadzonych na koncie oszczędności.
Pamiętajmy, że dane logowania do naszego konta bankowego są danymi ściśle poufnymi i nikomu nie powinniśmy ich udostępniać!
Zachowujmy także daleko idącą ostrożność w przypadkach otrzymywania linków i podawania w nich naszych danych.
kom. Tomasz Żerański
KMP Ostrołęka